Renovarse o morir. El artista debe buscar nuevas formas, nuevos estilos. Esta foi a resposta que Peinó deu nunha entrevista sobre o cambio que se producira no seu labor escultórico.

Certamente, trala exposición de 1975, ante a inminente celebración do Bimilenario da cidade de Lugo e na procura dunha escultura máis acorde co seu tempo, o artista evolucionou e comezou a mudar o xeito de plasmar as súas ideas na madeira, coa utilización de formas e liñas máis simples, aproveitamento de ocos, do cóncavo e do convexo, fusión de formas e maior estilización. Mais non deixou de realizar algunhas obras fieis á etapa anterior, como por exemplo Valle Inclán.

Neste período realizou exposicións individuais en 1977, 1980 e 1981 e tamén participou noutras colectivas.

HOMENAXE A LUCUS AUGUSTI
1976
Madeira de nogueira e buxo
43×33 cm

Obra feita co gallo do Bimilenario de Lugo. Nela aparece o escudo da cidade, a praza do Campo, a muralla e a aguia imperial.

¡AS TRES E SERENO!
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
9x12x69 cm

JOVEN ESTILIZADA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
10x12x66 cm

Con la cruz a cuestas e Pensador son propiedade de Ángel Patricio Rodríguez Argibay.

CON LA CRUZ A CUESTAS
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
5x11x20 cm
FRADE
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
PENSADOR
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
5x12x16 cm
NUN BICO TODO
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
10x10x30 cm
BICO
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
15x10x40 cm

Bico foi adquirida pola Deputación para o Museo Provincial de Lugo.

Lado A

O BICO
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
15x10x48 cm

Lado B

Peinó en varias esculturas trata de la fusión de formas elementales al hacer un solo bloque de dos figuras humanas, como en “O bico” o en “Nai e fillo”. En otras juega con la masa y con la luz, lograda a base de huecos. Y no faltan ejemplos de tallas en las que trata de lograr la pura forma, como en “Joven estilizada”, y, sobre todo, en “Desesperación”, pequeña obra en la que el ritmo lineal expresa bien la idea que el el artista ha querido representar.
José Trapero Pardo en El Progreso (18/12/1977).

NAI E FILLO
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
15x10x45 cm

Muller con nenos foi adquirida por Francisco Cacharro Pardo.

MULLER CON NENOS
Posterior ao 1981
Madeira
BOA ESPERANZA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
7x10x30 cm

Boa esperanza foi agasallada por Peinó ao doutor Pardo Ouro co gallo dunha homenaxe á súa figura (1985).

MATERNIDADE
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
8x8x33 cm
FAMILIA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
15x10x45 cm

Unha das obras máis emblemáticas da nova etapa do autor e cuxo debuxo apareceu na capa dos catálogos das derradeiras exposicións que realizou.

RAPAZA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
10x8x36 cm

Cariña de lúa foi adquirida pola Deputación para o Museo Provincial de Lugo.

CARIÑA DE LÚA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
12x11x61 cm
MADONNA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
12x12x39 cm
MULLER DE XEONLLOS
Posterior ao 1981
Madeira
MARUXA
ca. 1978-1980
Madeira de piñeiro vermello
8x8x40 cm
GUERREIRO
ca. 1975-1977
Madeira tropical
8x13x26 cm
ANGURIA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
10x14x26 cm

[Peinó] sabe profundizar en el mordido de la madera para modelar un rostro. “Anguria”, ejecutado con tendencia primitivista, es una visión de fuerza (…).
José Trapero Pardo (op. cit.).

O perfil dunha persoa india americana (pel vermella) válelle a Peinó para representar á raza humana.

Escultura en la que de modo sintético parecen fundirse todos los elementos de la raza humana más que la expresión de una raza concreta.
José Trapero Pardo (op. cit.).

RAZA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
15x11x47 cm
CARA
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
11x7x37 cm

FIGURA I
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
12x11x39 cm

FIGURA II
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
6x11x43 cm

FIGURA III
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
9x11x47 cm
FIGURA IV
Posterior ao 1981
Madeira de cerdeira
12x6x30 cm
FIGURA V
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
12x6x27 cm

¿DE DONDE DESCENDE O MONO?
ca. 1978-1980
Madeira de faia sobre madeira tropical
9x9x35 cm

Se as persoas descendemos do mono, de onde descende el?

MOUCHO BURATEIRO
ca. 1975-1977
Madeira

O quefacer artístico de Luis Ferreiro Peinó variou co paso do tempo. Xa non son aquelas figuras heréticas, fondas, aquelas figuras místicas da miña primeira visita. Hoxe o espacio deixa sitio ás formas, os ocos furan a madeira na percura dun espacio comunicativo, dunha nova forma de expresión.
Antón Grande en El Progreso (28/05/1978).

ESCULTURA I
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
13x7x48 cm

ESCULTURA II
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
9x7x38 cm

FORMAS I
Posterior ao 1981
Madeira tropical, parte posterior castiñeiro
Base madeira tropical

11x7x47 cm

FORMAS II
Posterior ao 1981
Madeira tropical e de castiñeiro
30x9x31 cm

PRIMAVERA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
11x11x45 cm

VIDA
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
12x12x45 cm

PRISIONEIRO
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
10x10x33 cm

VIAXEIRA
ca. 1978-1980
Madeira
6x14x29 cm

VOANDO AO INFINITO
ca. 1975-1977
Madeira de faia
49x13x42 cm

O autor consegue expresarse con practicamente só unha liña.

NO ESPACIO
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
34x8x60 cm

A lacra dos incendios inspirou esta obra na que as lapas consomen o país galego.

O PAÍS GALEGO AMENAZADO
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
15x15x47 cm

Propiedade de Xulio Xiz

Traballo en barro e cabeza
Varias esculturas da nova etapa
Nun bico todo e outras esculturas
Anguria e Cara entre outras
Nai e fillo xunto a varias obras
MÚSICO I
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
10x4x24 cm
MÚSICO II
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
7x6x24 cm
MÚSICO III
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
12x4x26 cm

BEETHOVEN
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
7x6x15 cm

SIBELIUS
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
9x9x20 cm

MÚSICOS
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
13x4x19 cm

MÚSICOS
Sen data coñecida
Madeira de castiñeiro

Propiedade de Xulio Xiz

ESTUDIO PARA ROSALÍA
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
10x6x18 cm

ROSALÍA DE NOVA
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
6x11x28 cm

EXIPTO
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
4x8x20 cm
ABSTRACCION EXIPCIA
ca. 1975-1977
Madeira
11x10x35 cm
MESOPOTAMIA
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
5x13x21 cm
VALLE-INCLÁN
ca. 1975-1977
Madeira de castiñeiro
24x18x44 cm

Ao longo do seu labor escultórico, Peinó realizou varias obras arredor da figura de Valle-Inclán.

A da esquerda é a de maior tamaño e á que dedicou máis tempo. Actualmente é propiedade de Xulio Xiz.

A da dereita ten un tamaño máis reducido e foi adquirida polo Concello de Lugo.

VALLE-INCLÁN
Posterior ao 1981
Madeira
VALLE-INCLÁN (INACABADO)
Posterior ao 1981
Madeira de carballo
20x15x62 cm
ESPERPENTO (centro)
ca. 1978-1980
Madeira
FANTASÍA VALLEINCLANESCA
ca. 1978-1980
Madeira de castiñeiro
17x10x41 cm
XESÚS I
Posterior ao 1981
Madeira
13×18 cm
VIRXE MARÍA (esquerda) e Xesús I (dereita)
Posterior ao 1981
Madeira
XESÚS II
Posterior ao 1981
Madeira
10×18 cm
RICARDO RODRÍGUEZ
Posterior ao 1981
Madeira de castiñeiro
25x23x45 cm

Este busto representa a Ricardo Rodríguez, sobriño de Peinó e propietario da obra.

TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida
Madeira
4,5x5x15,5 cm
TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida
Madeira
TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida
Madeira
TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida
Madeira
TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida
Madeira
TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida
Madeira
Cara A
Cara B
Cara C
Cara D

TÍTULO DESCOÑECIDO
Sen data coñecida | Madeira de castiñeiro | 10x10x21 cm

SEN TÍTULO
Sen data coñecida
Madeira
Vista actual da fachada do antigo restaurante Ferreirós
SEN TÍTULO
Sen data coñecida
Madeira

Estas esculturas representan os deuses do viño. Atópanse na entrada do emblemático Restaurante Ferreirós (Praza do Campo, Lugo) que tanto se bota de menos.

Máis esculturas

As anteriores non son todas as esculturas de Peinó. A través dos catálogos das exposicións en que participou podemos comprobar que son moitas as pezas das cales non posuímos ningunha referencia gráfica. É bastante probable que algún dos títulos que se mostran a continuación corresponda con algunha das esculturas que catalogamos como “título descoñecido”, mais non o podemos asegurar con plena certeza.

Deseguido móstranse os nomes das ditas esculturas ordenados por orde de aparición nos catálogos das exposicións.

POXAS 1976 (1) (2)

  • Dente regañado.
  • Mujeruca.

EXPOSICIÓN INDIVIDUAL 1977

  • Retrato pra o emigrante.
  • O tío cara.
  • Subindo.
  • Desesperación.
  • Catalina.
  • Cariño.
  • Amore.
  • Evasión psicolóxica.
  • Exorcista.
  • Agarimosos.
  • Primavera doble.
  • Monada.

EXPOSICIÓN INDIVIDUAL 1980

  • Unión.
  • Recordo.
  • Os rumorosos.
  • Serenidad.
  • Flora.
  • Fauna.

EXPOSICIÓN INDIVIDUAL 1980-1981

  • Escudo de Lugo.
  • Primaveral.

EXPOSICIÓN INDIVIDUAL 1981

  • Meditación.